Juli 2012

22 Juli 2012

Nu is het echt vakantieweer, met overwegend Noord Oosten wind. Net genoeg wind om afstanden te maken. Vanmiddag aangekomen in Cherbourg. Morgenochtend even boodschappen doen, en de  eerste onderhoudsbeurt van de motor (50 draaiuren alweer) en dan gaan we richting of Guernsey.

20 Juli 2012

Na vijf dagen Blankerberge lijkt het weer nu eindelijk op te knappen. Nu was er te weinig wind, logisch anders heb je als zeilers niets te klagen.....Vanochtend zonder wind met de stroom mee naar Duinkerken gemotord. Toen de stroom kenterde zijn we de haven ingegaan. Doordat we een paar uur achter elkaar op de motor voeren kwam ik erachter dat de scheidingsrelais tussen startaccu en lichtaccu niet goed werkte. De lichtaccu werd niet opgeladen. Bleek een installatiefoutje te zijn, 1 draadje vergeten aan te sluiten, dit is nu verholpen.

15 Juli 2012

Vandaag kregen we het Zuidwal blad per email van Marjon, fijn om op de hoogte te blijven van de ontwikkelingen bij de leukste vereniging in Nijkerk.

Het is gelukt om in het buitenland  te geraken. Halverwege de dag werd het mooi weer en zeilden we de vanuit Vlissingen langs de Belgische kust. Eerst dachten we naar Oostende te gaan, maar Blankenberge lokte ons naar binnen. Voor morgen voorspellen de Belgen ZW  6 en later 7, een mooie gelegenheid een  excursie over land naar Brugge. Zo'n zeilreis moet ook niet te snel gaan, ander kun je net zo goed het vliegtuig nemen.

PS Dat fietsen viel achteraf nog niet mee. Eerst naar Brugge, en toen via Oostende terug naar Blankenberge. In totaal ruim 60 km op die kleine fietsjes en onderweg nog een lekke band, dus het was een middagvullend programma....

10 juli 2012

Groeten uit Middelburg. Vanuit de Sixhaven zijn we vorige week naar Schevingen gevaren, rustig aan de winds rakje op zee. Gezellig ouderwets patat en lekkerbekjes gegeten met Lia en Michel, en de volgende dag door naar de Oosterschelde. Geen wind, dus het hele stuk gemotord. Gelukkig wel mooi stroom mee, want het was springtij. Na een nachtje voor anker bij Neeltje Jans, en een nachtje aan een eilandje op het Veerse meer liggen we nu al weer een paar dagen in Middelburg. Leuke stad, leuke watersportverening (De Arne), en als het regent pakken we de klussenlijst weer op. De startaccu is nu aangesloten, de omvormer doet het weer, en er ligt een zware gezekerde stroomleiding van de accu naar de kaartentafel voor de kortegolf zender.

Het plan is om nog even rond te hangen in Middelburg en Vlissingen. Het lijkt erop dat het Azorenhoog zich vanaf zaterdag zal uitbreiden en de wind naar het Noordwesten gaat...

3 juli 2012

Vandaag liggen we een dagje in Amsterdam, in de Sixhaven. Dus nog steeds in NL, maar er zijn hier wel veel nationaliteiten vertegenwoordigd. Belgen en Duitsers natuurlijk, maar ook Zweden, Noren, en Amerikanen. De beugel die we verwachtten is niet op tijd, hopelijk kunnen we die later in een andere haven oppikken. We zijn hier aan het shoppen geweest, en kwamen uiteindelijk in een watersportwinkel in Zaandam terecht. Naast wat technische spulletjes heeft Atty ons verwend met 2 vouwfietsjes. Gedeeltelijk bekostigd met het cadeaugeld van Pa Buitenwerf en Giny en Louis, nogmaals bedankt !