Juni 2012

30 juni

Jullie zijn toch vertrokken? Die vraag horen we steeds vaker. Niet alle klussen zijn gedaan, en we wachten nog op een ophangbeugel voor de zender die dinsdag moet aankomen  in Amsterdam. Daarom hangen we rond op het IJsselmeer en dan kom je bekenden tegen. Vandaag liggen we in De Blocq, vlakbij onze 'eigen' zomerligplaats. Stroom, internet en tegenwoordig zelfs een douche, wat wil een 'liveaboard' nog meer? Vandaag hebben we leidingen gelegd voor de nieuwe kortegolf zender-installatie. Hopelijk kunnen we volgende week mailen vanaf de boot. Op de foto liggen we naast de 'Klapperboom' van Henk en Joke. Zij zijn dit weekend lekker gaan varen, net zoals de helft van onze clubgenoten hier. Wij hebben daar geen tijd voor, de klussenlijst moet af......

26 juni

De reis begint langzaam. Na een regendag in Elburg voeren we maandag onder de Ketelbrug door het

IJsselmeer op. Er stonden flinke golven en harde tegenwind, daarom hielden we het bij Urk al weer voor gezien. We liggen nu in Enkhuizen, weer even wennen aan het leven op de boot. Dat valt nog niet mee, zo is  bijvoorbeeld de adapter voor het opladen van de mobiele marifoon al dagen zoek. Verder doen we klusjes, zoals het aanbrengen van een kevlar lijn als extra borg voor de liftkiel.

18 juni

Het afscheids etentje bij de Dolle Joncker was ondanks alles erg gezellig en ook lekker. Bijna iedereen was er, en hebben we kunnen spreken. Bedankt voor de fantastische cadeau"s.

Op Picasa staan een paar foto's, zie hier..

16 juni

Een week met tegenslagen. Atty's moeder is dinsdag overleden. Het ging slecht met haar gezondheid, maar het einde is nog onverwacht snel gekomen. De laatste jaren had ze veel pijn en ellende, hopelijk heeft ze de rust gevonden. Toch is haar dood een schok, het afscheid is nu definitief. Vandaag is de begrafenis....

We laten het geplande afscheids etentje met familie en buren vanavond wel doorgaan.

Ook zeiltechnische tegenslag. Bij het opspannen van de nieuwe verstaging brak donderdag een splitpen bovenin de mast met een knal en viel de rolfok naar beneden. Daarbij is het aluminium zeilprofiel verbogen, maandag gaan we kijken of dit nog kan worden gerepareerd. Optimistisch gezien kun je zeggen dat dit alles beter nu kan gebeuren dan onderweg, maar het voelt waardeloos.

10 juni

Hardlopen was een succes!  Atty was 5e van de 100 deelnemers in haar klasse (vrouwen boven de 50) met een tijd van 1 uur 47 minuten. Van alle 1950 deelnemers aan de halve marathon (alle leeftijden, mannen en vrouwen) staat ze op plaats 320, dus vooraan in het peleton. En het had sneller gekund, want ze had niet eens spierpijn'  Petje af...

7 juni

Het timmeren en schilderen in de kajuit is voorlopig even klaar. Atty werkt nu voluit elke dag mee aan de voorbereidingen. Alleen hardlopen heeft nog hogere prio. Aanstaande zondag doet ze mee aan de halve marathon van Amersfoort.

We zijn bezig om binnen schoon te maken en in te richten. Verder profiteren we nog zoveel mogelijk van de breedband internet verbinding thuis. Binnenkort is het afgelopen met de glasvezelverbinding, en zijn we afhankelijk van een internet cafe en/of van Wifi verbindingen.  Dus nog snel een Windows 7 driver downloaden voor de GPS muis,  nog even de blogs van collega zeilers lezen, enzovoort.... Vroeger had je geen internet, en mistte je het niet, nu kun je bijna niet meer zonder. Ik ga nog een 'turbo' wifi antenne scoren om straks beter draadloos internet te kunnen oppakken, er stond een lovend artikel in de laatste Zilt magazine.

Zeilen gaat nog niet,  de borgring voor de Seafurl rolinstallatie is nog niet binnen. Het zou leuk zijn om weer eens te varen, het idee was eigenlijk om dat meer te gaan doen maar voorlopig hebben we dit jaar geen meter gezeild. Het zal trouwens nog niet meevallen om onze tijdelijke ligplaats straks  te verlaten. De palen staan iets te krap, alleen met volgas konden we er tussendoor wringen.    Over 2 weken vertrek....